جدیرترین اخبار :
  • تجلیل از ۱۶۰ کارگر نمونه منطقه آزاد چابهار
  • دیدار رئیس هیات مدیره و مدیر عامل سازمان منطقه آزاد چابهار با مدیر عامل شرکت سپاد خراسان
  • سر آغازی برای پایه گذاری و هم افزایی فعالان اقتصادی شرق کشور
  • معرفی چابهار؛ بهشت سرمایه گذاری و گردشگری، در سطح ملی و بین‌المللی با همکاری ایران پرس
  • انتصاب در سازمان منطقه آزاد چابهار

در دیدار سفیر هند در ایران با رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار مطرح شد؛ تاکید بر گسترش روابط در کلیه بخش های اقتصادی به ویژه سرمایه گذاری

اقتصادی | تاریخ خبر : 2/04/24 | تعداد بازید :529

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد چابهار؛ در این ملاقات امیر مقدم رئیس هیئت ‌مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار ضمن تبریک و خوش آمدگویی به سفیر جدید کشور هند در تهران؛ به روابط دوستانه، تاريخی، اشتراکات فرهنگی و زبانی دو کشور اشاره و بیان کرد: از اینکه در آغازین روزهای کاری به عنوان نماینده دولت کشور هند در راستای بررسی جایگاه استراتژیک و مناسبات فی‌مابین در چابهار حضور پیدا کرده‌اید نشانگر اراده قوی و برنامه منسجم برای توسعه روابط سیاسی و اقتصادی می‌باشد.

مقدم در ادامه اظهار کرد: بی تردید با توجه به موقعیت استراتژیک و ژئوپلیتیک ،چابهار می تواند به عنوان درگاه خوبی برای گسترش تعاملات اقتصادی و آغاز فعالیت‌های نوین در جهش تولید و سرمایه‌گذاری در منطقه تلقی گردد.

 مقدم با اشاره به اینکه تاکنون تفاهم نامه‌های بین المللی متعددی که ایران و هند هم از دو طرف مهم آنها بوده‌اند، امضا شده است مانند توافقنامه چابهار، توافقنامه عشق آباد، توافقنامه کریدور شمال جنوب همه این توافق‌ نامه‌ها این عزم را نشان می‌دهد که گذشتگان ما برای پیاده کردن و اجرایی نمودن یک سری مواضع مشترک تلاش‌های زیادی انجام داده اند.

مقدم افزود: ما به عنوان منطقه آزاد چابهار خود را متعهد و مکلف می دانیم تا از طرف دولت تمام سعی خودمان را برای عملیاتی نمودن تفاهم‌نامه‌های مشترک و اجرایی کردن آنها و شکوفایی اقتصادی به خصوص بین شرکای تجاری و کشورهای دوست به کار بگیریم و مراتب آمادگی براي توسعه بيش از پيش همكاری های دو جانبه به ويژه در بخش های اقتصادی‌ و تجاری با هند را اعلام و اظهار امیدواری نمود، روابط دو کشور در کلیه بخش ها بیش از پیش گسترش و توسعه یابد.

مدیرعامل منطقه آزاد چابهار همچنین گفت: ما مسئول ایجاد روابط و توسعه مناسبات دو کشور در حوزه های مورد علاقه می باشیم و طرفین این روابط را باید تحرک ببخشند.

در این دیدار رودرا کائوراو شرست سفیر کشور هند گفت: چابهار نه تنها به خاطر پتانسیل اقتصادی خود بلکه به لحاظ دارا بودن جایگاه استراتژیک، مهم‌ترین موضوع در ارتباطات دوجانبه بین کشور هند و ایران می‌باشد‌ و کشور هند و ایران هیچ وقت مشکلات دو طرفه در روابط فی مابین نداشته اند اما بین نداشتن هیچگونه مشکل در ارتباطات و داشتن ارتباطات قوی و عملیاتی، تفاوت شایانی هست.

وی در ادامه عنوان کرد: هند یکی از ۵ اقتصاد بزرگ دنیاست که در دهه‌های آینده به یکی از سه اقتصاد برتر دنیا مبدل خواهد شد، بنابراین طبیعی است که با رشد اقتصاد رشد تجاری هند نیز افزایش خواهد یافت.

سرشت با اظهار امیدواری در گسترش همکاری و  نزدیکی دو کشور گفت: اگر چابهار دروازه اصلی تجارت هند با کشورهای آسیای میانه، قفقاز، روسیه و اوراسیا باشد طبیعی است چابهار در آن صورت می تواند ستون مهم ارتباطات بین ایران و هند تلقی گردد به همین دلیل ما معتقدیم که چابهار آینده مناسبات بین هند و ایران می‌باشد و موفقیت چابهار موفقیت آینده این دو کشور قلمداد می‌گردد.و همچنین کاملاً بر این عقیده هستم که موفقیت بندر چابهار مبتنی بر موفقیت منطقه آزاد چابهار می‌باشد.

چرا که برای هر بندری اصلی‌ترین سنجه موفقیت مقدار ترافیکی هست که آن بندر می‌تواند ایجاد کند بنابراین منطقه آزاد چابهار می‌تواند در ایجاد ترافیک حمل و نقل و ترانزیت موثر واقع شده و موفقیت بندر را نیز مرهون تلاش‌های اقتصادی خود نماید.

بنابراین نیاز است در آینده نزدیک دیدگاه‌های بلند مدت مشترک و چشم اندازهای آینده گسترده‌تری را با اهداف بلند مدت برای همدیگر ترسیم نماییم و در رویدادهای آینده در دو کشور در خصوص مشوق ها و مزیت‌های سرمایه‌گذاری منطقه آزاد چابهار به سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و دولتی هند اطلاعات جامع‌تری ارائه نماییم.

گفتنی است این اولین سفر رودرا کائوراو شرست سفیر کشور هند به چابهار بعد از انتصاب است.

آرشیو اخبار

سامانه پیامکی و ایمیل